Podniebna winoteka

Podniebna winoteka

Lufthansa, Austrian Airlines i SWISS zajęły czołowe miejsca w konkursie „Podniebne Winnice 2011”. Grupa Lufthansy zdobyła łącznie sześć nagród w kategoriach win białych i czerwonych oferowanych na pokładach pasażerom klasy pierwszej lub biznes.

Konkurs w kategorii win białych zdominowały winnice niemieckie, austriackie oraz szwajcarskie. Pierwsze miejsce zdobyła Lufthansa (Jesuitengarten Riesling GG 2009, Pflaz, Bassermann-Jordan). Na miejscach trzecim i czwartym uplasowały się linie Austrian Airlines (Senftenberger Piri Grüner Veltliner 2009, Kremstal, Nigl) i SWISS (Vaillons 2008, Chablis Premier Cru, William Fevre).

Linie SWISS zajęły prestiżowe pierwsze miejsce w kategorii win czerwonych (La Chapelle de la Mission Haut-Brion 2006, Pessac-Leognan, Domaine Clarence Dillon). Kolejne miejsca zdobyły linie Austrian Airlines (Il Bruciato 2007, Bolgheri, Tenuta Guado Al Tasso) i Lufthansa (Château Dassault 2004, Saint-Émilion Grand Cru Classé).

„Pasażerowie linii Lufthansa, Austrian Airlines i SWISS mogą spodziewać się wysokiej jakości usług na naszych pokładach. Ostatni rekord liczby pasażerów w Polsce i globalny wzrost liczby klientów dowodzą, że jakość potraw oraz napojów serwowanych w samolotach Grupy Lufthansy należy do wiodących na świecie”, powiedział Bart Buyse, Dyrektor Generalny Lufthansy, Austrian Airlines i SWISS w Polsce.

„Wina oferowane na naszych pokładach są bardzo starannie selekcjonowane. Wyboru dokonuje zespół ekspertów, którzy szczegółowo oceniają wina podczas specjalnych paneli degustacyjnych. Pod uwagę brane są specyficzne warunki serwowania win podczas lotu. Pomimo tego, że wino zbiera najwyższe noty podczas degustacji, jego unikalne cechy mogą ulec zmianie na wysokości przelotowej. Niska wilgotność w samolocie wpływa na zmysł smaku, a także sposób, w jaki rozkwita bukiet. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jury konkursu doceniło nasze wysiłki mające na celu poszukiwanie najlepszych win dla naszych pasażerów”, dodał.

Linie Lufthansa, Austrian Airlines i SWISS dla swoich klientów podróżujących w klasie pierwszej zamawiają co dwa miesiące około 9 000 butelek, dla pasażerów klasy biznes potrzebują łącznie około 80 000 butelek, a dla pasażerów klasy ekonomicznej co cztery do sześciu miesięcy zamawiane jest co najmniej 400 000 litrów wina.

Podniebna winoteka Lufthansy
Lufthansa opiera się na opinii mistrza świata sommelierów Markusa Del Monego. Co dwa miesiące opracowuje on kartę win „Vinothek Discoveries”, wielokrotnie nagradzanego programu win serwowanych na pokładach Lufthansy. Lufthansa przyjęła rolę globalnego ambasadora najlepszych niemieckich win. Każdego roku przewoźnik oferuje na trasach dalekiego zasięgu około 40 roczników z 30 niemieckich winnic.

Podniebna winoteka Austrian Airlines
Wybrane wina z krajowych i zagranicznych regionów winiarskich, wraz z kulinarnymi specjałami z renomowanej firmy DO&CO, oferowane są podczas podróży w klasie biznes zapewniając niezapomniane przeżycia kulinarne. Specjalnie przeszkolony personel pokładowy, austriaccy sommelierzy, może z łatwością zaproponować najlepsze wino do wybranego menu. Austrian Airlines zmienia kartę win na trasach międzykontynentalnych co dwa miesiące. W tym czasie pasażerowie klasy biznes wypijają około 15 000 butelek. Oferowane menu składa się z dwóch wysokiej klasy win czerwonych i trzech białych win pochodzących z Austrii. Ponadto, na pokładach zawsze dostępne jest także wino klasy premium, a także słodkie wino Kracher oraz szampan i wino musujące.

Podniebna winoteka SWISS
Przy wyborze win serwowanych na pokładach Swiss International Air Lines, przewoźnik zwraca dużą uwagę na walory smakowe wina na wysokości przelotowej. W karcie win ważne miejsce zajmują zarówno wina ze Szwajcarii, jaki i klasyczne wina od wielu lat notowane na czołowych miejscach w rankingach. W ramach koncepcji “SWISS Taste of Switzerland” linia opracowała modelowy program promocji szwajcarskich win. Szefowie kuchni z różnych kantonów opracowują co trzy miesiące własne menu dań regionalnych, któremu towarzyszy karta win z danej części kraju. Na obszarze Szwajcarii jest około 15 000 hektarów winnic. Linia przywiązuje dużą wagę do serwowania najlepszych win we wszystkich kategoriach. Szeroki wybór oferowanych win odzwierciedla otwartość szwajcarskiego rynku na wina z całego świata, a szczególnie na wina z Francji, Włoch, Hiszpanii i USA.

O konkursie Podniebne Winnice 2011
Konkurs zorganizowany został przez magazyn „Business Traveller Poland” we współpracy z dwumiesięcznikiem „Wino”. Do rywalizacji przystąpiło 12 przewoźników oferujących połączenia z polskich portów lotniczych. Jury, któremu przewodniczył redaktor naczelny magazynu „Wino”, Tomasz Prange-Barczyński, dokonało oceny win podczas tzw. ślepego testu.

INFORMACJA PRASOWA

SHARE IT: